2010年12月31日金曜日

チアゴ・キヨシさんから年賀状

第6期ブラジル研修生のチアゴ・キヨシさんから新春メッセージが届きました。「愛媛の訪問が忘れられない」と英語でしたためられた、以下のようなメッセージです。
Hi minna-san!  Genki desu ka?! Sorry for being writting in english, but.. as you all remember.. my japanese isn't very well. hehe
It had been about 3 months ago that we had gone to Ehime. And we were warmly received with open arms. Over the others 3 weeks i've learned a lot of Japan and Ehime. Till now, I still miss a lot all the places that we've gone to and specialy the people that i've met.Thank you all for all the time that we stayed in Ehime!  I hope to meet you all again as soon as possible.
Today, is the end of the year too . So I wish you all a Wonderfull New Year!  An Year full of happiness, health and success. I don't have the email of all the people that helped us and we have met through our stay, so if it's possible, I whish that you could forward my feelings for them all.
Great Hugs! And a Wonderfull 2011!     Kinoshita Kiyoshi yori.

〈和訳)
Hi minna-san! Genki desu ka?!
 ぼくの日本語はいまいちなので、英語文で書きます。ごめんなさいネ。
愛媛におじゃましてからはや3カ月近くたちます。あのとき皆さんは私たちを温かく迎えてくれました。3週間の滞在期間中、日本のこと、愛媛のことをたくさん学びました。訪問先のことを思い出し、お会いした人々のことが脳裏をよぎる毎日です。皆さんありがとうございました。ぼくは1日も早い再会を待ちわびています。
 きょうは、1年の最後の日です。来年がよき年でありますよう、皆さんのご健康と、ご多幸をお祈りします。滞在期間中お世話をしてくださった方、また触れ合うことのできた方々、お一人お一人にメッセージを伝えたいのですがメールアドレスを知りません。ぼくの気持ちを皆さんに伝えていただければ幸いです。
 みんなとハグ! 迎春2011         (Kinoshita Kiyoshi yori.)